تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


در طرح پایش زیست محیطی آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد
همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در طرح پایش و کنترل ضوابط زیست محیطی با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همکاری می‌کنند.

 خبرگزاری فارس: همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، بیوک رئیسی از مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در طرح پایش و کنترل ضوابط زیست‌محیطی در واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی استان خبر داد.
وی افزود: این طرح در راستای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری دولت به بخش خصوصی و با هدف اجرایی کردن ماده 192 قانون برنامه پنجم برای سرعت بخشیدن به طرح خوداظهاری و پایش مستمر واحدهای صنعتی و تولیدی استان اجرا می‌شود. 
رئیسی با اشاره به ضرورت پیگیری اجرای تعهدات زیست‌محیطی در واحدهای تولیدی که غالباً در مجوزهای صادره به آن تاکید می‌شود، تصریح کرد: سابقاً به دلیل کثرت واحدهای تولیدی و خدماتی و کمبود نیروی انسانی، امکان سرکشی و کنترل میزان عمل به تعهدات زیست‌محیطی توسط صاحبان صنایع و معادن بسیار کم و یا مقدور نبود اما با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و کارشناسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و تامین اعتبار طرح از محل هزینه‌های خوداظهاری صنایع بزرگ، نظارت کامل بر رعایت استانداردهای زیست‌محیطی در واحدهای تولیدی صورت خواهد گرفت.
وی، از به‌کارگیری 100 نفر نیروی کارشناس ناظر سازمان نظام مهندسی در اجرای فاز اول این طرح خبر داد و تاکید کرد: نیروهای شاغل در این طرح صرفاً به عنوان کارشناس ناظر طرح پایش محسوب شده و تحت نظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی انجام وظیفه خواهند کرد.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:طرح پایش زیست محیطی, | موضوع: <-PostCategory-> |

جذب مسئول فنی تولید قارچ خوراکی

http://go.tvnoop.com/lp/rh/prpl2/cache/tvnoop-rh-prpl2-en.php?clickid=0000003331153298271

 

شرکت محصولات غذایی صبحانه ایرانیان جوان تمایل دارد کارشناس دارای گواهینامه مسئول فنی تولید قارچ خوراکی استخدام نماید.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران بنابر اعلام معاونت برنامه ریزی اشتغال، شرکت محصولات غذایی صبحانه ایرانیان جوان جهت استفاده از خدمات کارشناسی اعضاء حقیقی، قصد دارد مسئول فنی واحدهای تولید قارچ خوراکی استخدام نماید.

 

شرایط:

-         کارشناس زراعی

-         دارای گواهینامه مسئول فنی تولید قارچ خوراکی

-         خانم / آقا

 

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122433910 تماس حاصل نمایند، همچنین خاطرنشان می سازد متقاضیان می بایست قبل از مراجعه حضوری به دفتر شرکت از معاونت اشتغال (88515715) معرفی نامه (از ساعت 13:30 تا 16:30) دریافت نمایند.

 منبع: سایت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:کارشناس پرورش قارچ, | موضوع: <-PostCategory-> |

تقویم نمایشگاهی مرتبط با بخش کشاورزی 1391

 

1- نمایشگاه پنجمین کنگره علوم دامی ایران 8 و 9 شهریور 91 -دانشگاه صنعتی اصفهان 0311-2659540-2659499
2- ششمین نمایشگاه بین المللی دام ، طیور،آبزیان،دامپزشکی،صنایع و تجهیزات وابسته 17 لغایت 20 دی ماه 91 - محل دائمی نمایشگاهههای بین المللی قزوین 021-22668759
3- سومین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی،نهاده ها،آبیاری ، آبرسانی ، کشاورزی ارگانیک و صنایع تبدیلی 21 لغایت 24 آبان ماه 91-محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان قزوین

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:نمایشگاه کشاورزی, | موضوع: <-PostCategory-> |

پنجمین سمینار بررسی مسائل و مشکلات کمپوست و قارچ خوراکی

 

پنجمین سمینار بررسی مسائل و مشکلات کمپوست و قارچ خوراکی
این سمینار یک روزه که با هدف بررسی اشکالات کمپوست از زمان حمل در واحد کمپوست سازی تا سالن کشت و نحوه برخورد با آن و شرایط مختلفی که در زمان حمل و جابجایی باعث ایجاد نوسانات در راندمان برداشت از کمپوست در مزارع مختلف ممکن است بوجود آورد در 12 بهمن ماه سال 1390 در محل هتل المپیک برگزار گردید
 
در بخش اول ، توضیحاتی توسط مدیران تولید کمپوست قارچ ملارد ( آقای مهندس عسگری ) و قارچ جوانه ( آقای مهندس رجبی ) و آقای دکتر حسین ریاحی ، استاد دانشگاه شهید بهشتی ایراد گردید و در بخش دوم ( پانل ) ، اعضاء پانل به سوالات شرکت کنندگان که اکثراً تولید کنندگان قارچ خوراکی بودند پاسخ داده شد

 
 
 
 
نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:پنجمین سمینار بررسی مسائل و مشکلات کمپوست و قارچ خوراکی, | موضوع: <-PostCategory-> |

آدرس تولید کنندگان قارچ خوراکی عضو انجمن صنفی قارچ خوراکی

1. قارچ آسیا - آقای رنجبر - ظرفیت 500 تن - تلفن های تماس : 51 - 5313450 - 0264 فکس : 5313701 - 0264 
آدرس : كيلومتر16جاده كرج قزوين جاده سهيليه اقباليه .(كرج صندوق پستي 183/31485 )

2. البرز کرج - آقای سعید تفرشی - ظرفیت 200 تن -  تلفن : 56572955  فکس : 56572956
آدرس : كرج سه راه آدران به سمت شهريار جاده همدانك روبروي شهرك تاجيك كوي حميد پ 14

3. امیر ارسلان - آقای امیر ارسلانی - ظرفیت 200 تن - تلفکس : 44139950 - 021
آدرس : كرج مردآباد امامزاده بي بي سكينه منطقه صنعتي صفا دشت خ پنجم غربي

4. ایران - آقای علی کاظمی - 150 تن - تلفن : 65585170   تلفکس : 65583712
آدرس : كرج جاده بي بي سكينه روبروي پمپ بنزين كوشتك يوسف آباد مقابل مرغداري ايران روشن

5. آروین قشلاق - آقای داوودی - ظرفیت 250 تن - فکس : 2863231 - 0282
آدرس : آبيك بعد از شهرك قشلاق قارچ آروين قشلاق

76. ارکیده تفرش - آقای نبوی - ظرفیت 250 تن - تلفن : 88046491   فکس : 88037733
آدرس : تفرش ناحيه صنعتي قارچ اركيده تفرش

7. بیتا - آقای دکتر افشار - ظرفیت 400 تن - تلفن : 65343407   فکس : 65343391 - 0264
آدرس : شهريار رباط كريم بعد از روستاي فرارت روستاي حصار ساتي

8. بی بی - آقای جواد اکبری - ظرفیت 400 تن - تلفن : 4473511 - 0264   فکس : 4473939 - 0264
آدرس : ساوجبلاغ جاده كرج قزوين تهران دشت روستاي كرگلين (آران)

9. پروتئین سفید - خانم شعبانی - ظرفیت 200 تن - تلفن : 5340944 - 0264  فکس : 5340943 - 0264
آدرس : هشتگرد جاده قاسم آباد روستاي تنكمان روبروي پمپ بنزين جنب قارچ پويا

10. پروتو کشت - آقای محمدباقر کاظمی - ظرفیت 1050 تن -  تلفن :  4683736 - 0264 فکس : 4683880 - 0264
آدرس : هشتگرد بعد از پمپ بنزين تهران دشت جاده سعيد آباد بعد از راه آهن روستاي ايقربلاغ

11. پرند - آقای حسن کمالی - ظرفیت 250 تن - تلفن : 65435525   فکس : 22235367
آدرس : كرج مرد آباد نرسيده به بيمارستان شريعتي خ پدم دست چپ تقاطع سوم

12. پدم - آقای معزالدینی - ظرفیت 200 تن - تلفن : 66963748  فکس : 66963991
آدرس : كرج جاده مرآباد كيلومتر 15 - بعد از عباس آباد ايستگاه پدم

13. پرشین اسپان - آقای حسین مرادی - ظرفیت 300 تن -  تلفکس : 4564239 - 0264
آدرس : آبيك جاده گاز رسنگ بعد از زيرگذر راه آهن كوي مزرعه

14. پگاه رویش - آقای مصطفی حسینی - تولید بذر قارچ - تلفکس : 3520907 - 0263
آدرس : كرج كمالشهر خ 30 متري صنعت كاران بعد از شركت توكا صدر اولين خ سمت راست

15. تینا - آقای علی اکبر مولوی - ظرفیت 100 تن - تلفکس : 3339537 - 0381
آدرس : شهركرد ناحيه صنعتي وردنجان

16. جلگه دز - آقای غلامعلی اسلامی زاده - ظرفیت 800 تن - تلفن : 5273937 - 0641  فکس : 5273634 - 0641
آدرس : دزفول – جاده شوشتر – شهرك صنعتي – شركت كشاورزي جلگه دز . (صندوق پستي 5436)

17. چتر سفید - آقای علمی زاده - ظرفیت 200 تن - تلفن : 7824489 - 0282  فکس : 5397302 - 0282
آدرس : قزوين كيلومتر 6 جاده الموت قبل از شهرك صنعتي كوزانه جنب حميد آباد 

018. چهار ستاره - آقای محمد حسن منفرد - ظرفیت 300 تن - تلفن : 55913986  فکس : 55921380
آدرس : شهرري جاده قديم قم سه را خير آباد بلوار پژوهشكده لاين برگشت 

19. خوراک طلایی - آقای حسین برکات - ظرفیت 100 تن -  فکس : 5593519 - 0511
آدرس : مشهد كيلومتر16جاده شانديز جنب سنگ بري هوشيار

20. درخشانیه - آقای اردشیری فر - ظرفیت 100 تن - تلفن : 4682178 - 0264  فکس : 4682176 - 0264
آدرس : كرج – كردان – قارچ درخشانيه

21. زاگرس - آقای علیرضا بختیاروند - ظرفیت 100 تن - تلفن : 4622833 - 0382  فکس : 2623234 - 0334
آدرس : بروجن شهر گندمان ناحيه صنعتي فاز يك پلاك 1

22. سپیدار - آقای مهدی جواهری - ظرفیت 50 تن - تلفن : 3-65296181  فکس : 65296184
آدرس : شهريار صفادشت يك كيلومتر بعد از روستا سمت راست روبروي گاوداري خليلي

23. سبلان - آقای مجید احدی - ظرفیت 500 تن - فکس : 2363440 - 0451
آدرس : اردبيل كيلومتر 8 جاده ارجستان

24. سایه رس - آقای علی صدیق پناه - ظرفیت 300 تن -  تلفن : 2463656 - 0511  فکس : 2465471 - 0511
آدرس : مشهد خ احمدآباد مقابل خ محتشمي نبش احمدآباد 9 - پيتزا شب

25. صدف - آقای سیدی - ظرفیت 500 تن - تلفکس : 2 - 77531781 
آدرس : كرج قبل از پل كردان خ تهران جوجه يا علي سرا بطرف اتوبان

26. فرشاد - آقای فرید مقامی - ظرفیت 400 تن - تلفن : 3690059 - 0262   فکس : 44720495
آدرس : شهريا ربه سمت چهارراه ملارد قشلاق ملارد قريه مهرچين

27. قندیشاد - آقای هاشم شفیق - ظرفیت 150 تن - تلفن : 65623782   فکس : 26547339
آدرس : شهريار جاده كهنز جاده احمد آباد جنب كانال شركت قارچ قنديشاد

28. کیمیای خانواده - آقای مرتضی حیدری - ظرفیت 200 تن - همراه : 09121962246

29. گلبرگ تهران - آقای محسن میرصدرایی - ظرفیت 300 تن - تلفن : 66463464   فکس : 66460700
آدرس : شهريار جاده رباط كريم دهكده بوكه نرسيده به جوجه كته غفاري

30. گیلان بذر آور - خانم بهاره احمدی - تولید بذر قارچ - تلفن : 7221050 - 0131
آدرس : رشت گلسار بلوار اصفهان پ 14

31. قارچ ملارد - آقای نوربخش - ظرفیت 3000 تن - تلفن : 65162114 و 65163771
آدرس : كرج جاده ملارد سرآسياب ملارد خ شهيد رئيسي

32. مروارید طلایی - آقای مرتضی قیاسی - ظرفیت 100 تن - فکس : 44262502
آدرس : كرج شهر آباد چهاراه بي بي سكينه روستاي علي بيات

33. یکتای سپاهان - آقای ایروانی - ظرفیت 400 تن - فکس : 7242785 - 0312
آدرس : اصفهان روستاي محمد آباد بخش جرقويه پشت پمپ بنزين اداره پنبه سابق

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:اعضای انجمن قارچ خوراکی, | موضوع: <-PostCategory-> |

ثبت نام دوره کاردانی فنی و حرفه ای دانشگاه علمی کاربردی 20 شهریور شروع می شود

نام نویسی متقاضیان برای شرکت در نخستین دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دوره پودمانی نظام آموزشی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از 20 شهریورماه آغاز خواهد شد.
به گزارش آموزش نيوز ثبت نام دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌‌ای دوره پودمانی نظام آموزشی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی از 20 شهریورماه آغاز خواهد شد و مهلت ثبت ‌نام داوطلبان تا 27 شهریورماه ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، پذیرش 230 هزار دانشجو از مهرماه سال جاری در دوره‌های کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای در دستور کار دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گرفته و گزینش دانشجو در این دوره ‌ها بر اساس معدل دیپلم صورت می گیرد و نتایج نهایی این دوره‌ها آخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

در سال تحصیلی جدید، 113 هزار دانشجو در دوره کاردانی حرفه‌ای پذیرش می‌شوند که 103 هزار نفر آنها در بخش صنعت و 10 هزار نفر در بخش کشاورزی تحصیل خواهند کرد و 117 هزار دانشجو در دوره کاردانی حرفه‌ای پذیرش خواهند شد که 36 هزار نفر آنها در بخش فرهنگ و هنر و 81 هزار متقاضی در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی قرار خواهند گرفت.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: پنج شنبه 2 شهريور 1391برچسب:دانشگاه فنی و حرفه ای, | موضوع: <-PostCategory-> |

چگونه "برند شخصی" خود را بسازیم؟

امروزه، اکثر قریب به اتفاق مردم با معنای "برند" آشنایی داشته و در زندگی روزمره خود با برندهای مشهور و معتبری همچون Coke، Pepsi، McDonald’s، Apple و ... برخورد می نمایند. اما آنچه امروزه توجه بسیاری از فعالان عرصه کسب و کار را به خود معطوف داشته است ...

 

منبع:www.mahanbs.com

در اینجا به دلیل اهمیت این موضوع اشاره می نماییم: چنانچه شما بدنبال یک شغل مناسب بوده، یک دانشجو باشید و یا مشغول به کار، در اکثر مواقع بایستی همانند یک مدیر یا رهبر بیاندیشید، برنامه ریزی کنید و عمل نمایید. با گسترش موج استفاده از رسانه های اجتماعی، لازم است تا نه تنها از تواناییهای مذکور برخوردار باشید، بلکه از طریق خلق یک برند فردی، اعتبار و شهرت خود را در دنیای مجازی و حقیقی تضمین نمایید.

مطمئن باشید که همواره کارفرمایان پیش از استخدام، سوابق و اعتبار شما را به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد. حتی ممکن است کارفرمای حال حاضر شما نیز نیم نگاهی بر میزان اعتبار و موقعیت شما در بازار داشته باشد. و هنگامیکه از طریق دنیای مجازی یا حقیقی با افراد دیگر در تعامل هستید، آنان نیز بدنبال تصویری از آنچه تاکنون بوده اید، هستند.

واژه "برند فردی" در حقیقت بیانگر شخصیت شما و موقعیتی است که می خواهید در آن شناخته شوید. از آنجائیکه "برندسازی فردی" فرآیند بسیار گسترده ای را شامل می گردد، در این مقاله بطور خلاصه و در قالب چندین گام، برخی روش های خلق یک برند برای خود را به شما آموزش می دهیم.

نخستین وظیفه شما خلق "پیام برند"تان است که به ادعای Kevin Keller یکی از کارشناسان برندسازی، بعنوان شالوده تمامی تلاش های برندسازی شما بشمار می رود.

فراموش نکنید که "پیام برند"، تفاوت های زیادی با بیانیه مأموریت شرکت یا سازمان شما داشته و در واقع عبارت کوتاه، موجز و بیادماندنی ای است که به شرح شما و محصولی که ارائه می دهید، می پردازد.

بعنوان مثال به پیام های برند زیر توجه نمایید:

Ivanka Trump: "یک همسر، مادر و کارآفرین امریکایی"،

FedEx: "آرامش ذهن"،

Disney: "سرگرمی شاد برای خانواده ها".

حال برای خلق پیام برند مختص به خودتان، می توانید از چهار گام ذیل استفاده نمایید. توجه کنید که بایستی برای هر گام، فهرستی از واژگان مرتبط با آن گام را تهیه کنید:

گام اول- گرایش و خواسته عاطفی خود را مشخص کنید:

در این گام لازم است تا افراد کم تجربه در زمینه برندسازی، ابتدا بطرز گسترده ای درباره شخصیت خود و تأثیر شخصیت شان بر تجربه دیگران از روابط با آنها بیاندیشند. آیا شما از شخصیت و ذهن بینهایت منظم و سالمی برخوردار هستید؟ آیا به گونه ای می باشید که افراد زیادی عاشق کار کردن با شما هستند یا خیر؟

فهرستی از صفات و واژه هایی تهیه نمایید که به بهترین وجه به توصیف چنین شخصیتی بپردازند. این واژه ها در حقیقت اصلاح کنندگان عاطفی نام دارند و شما را وادار به اصلاح شخصیت تان خواهند نمود.

سوالاتی که بایستی در این مرحله از خود بپرسید:

  • آیا من موجب برانگیختن حس خوبی در دیگران می شوم؟
  • مردم از کار کردن با من چه منفعتی می برند؟
  • ممکن است دیگران برای توصیف شخصیت من از چه واژه هایی استفاده کنند؟

 

گام دوم - واژگان توصیفی برند خود را مشخص نمایید:

گام بعدی، خلق یک عامل توصیفی است که معرّف خوبی از خواسته های عاطفی شما باشد و همچنین، علت ساخت و گروه مخاطب برندتان را نشان دهد. مثلاً در مورد شرکت Disney به واژه: "خانواده" و در مورد Nike به عبارت: "عملکرد صحیح قهرمانی" می توان اشاره نمود که واژه "صحیح" نشاندهنده گرایش عاطفی و کلمه "قهرمانی" هدف اصلی برند Nike را برای مخاطب شفاف می سازد. حال ممکن است واژگان توصیفی ای که شما از آنها استفاده می کنید، نشانگر یک صنعت (مانند "سلامت" یا "آموزش") و یا یک مهارت خاص (مانند "خلاق" یا "استراتژیک") باشند.

سوالاتی که بایستی در این مرحله از خود بپرسید:

  • من در چه عرصه یا صنعتی مشغول به کار هستم (خواهم بود)؟
  • واژگانی که بتوانند شغل مرا به بهترین نحو توصیف کنند، کدامند؟
  • مخاطب هدف من چه فرد یا افرادی هستند؟

 

گام سوم - کاربرد اصلی برند خود را روشن کنید:

در گام آخر می بایست تعیین نمایید که در حال انجام چه کارهایی هستید یا خواهید بود. ممکن است این امر مستقیماً به کار شما مربوط شود، مانند: نویسندگی، طراح گرافیک و یا برنامه نویس مالی. همچنین می تواند عرصه کسب و کار گسترده تری مانند "سرگرمی ها و تفریحات" Disney را در برگیرد. بعلاوه لازم است تا برند شما نشان دهد که یک مدیر، مخترع، مسئول هماهنگی ها یا روابط عمومی و غیره هستید و در کدام سمت فعالیت می نمایید.

سوالاتی که بایستی در این مرحله از خود بپرسید:

  • چه خدماتی را به مردم ارائه خواهم داد؟
  • شغل من از چه مزیت رقابتی ای نسبت به سایر رقبا برخوردار است؟

 

گام چهارم - یکپارچه سازی گام های قبلی:

در پایان، به سه فهرست واژگانی که در مراحل قبل تهیه نموده اید، توجه نموده و تصمیم بگیرید که چگونه می توانید آنها را در قالب یک جمله یا عبارت مختصر و مفید خلاصه نمایید، بطوریکه از 5 کلمه تجاوز ننماید. این جمله یا عبارت همان پیام برند شماست که می بایست معرف خوبی از شما و کسب و کارتان بوده، ساده و بیادماندنی باشد و بالاخره نوعی حس الهام بخشی و انگیزش دهی را در شما و مشتریان تان احیاء نماید.

از نمونه های پیام برند می توان به: "یک طراح قابل اعتماد و استراتژیک"، "یک واسطه خلاق و حرفه ای" و یا "تشویق دیگران به حداکثر استفاده از تواناییهای خود" اشاره نمود.

حال می توانید با استفاده از چهار گام فوق، خالق یک برند فردی موفق تر و ماندگارتر باشید.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:brand , برندشخصی , Personal Branding, | موضوع: <-PostCategory-> |