تار نمای تخصصی علوم گیاهی فنی و حرفه ای میانه


ژرورش گیاه بامبو به زبان ساده

روش نگهداری گیاه بامبو بسیار ساده است ، این گیاه را می توان در آب و یا خاک ژله ای نگهداری کرد .
نگهداری بامبو در آب : در روش نگهداری بامبو در آب نباید تمام ساقه را در آب قرارداد ، بلکه باید فقط ۳ تا ۵ بند پایین آن در آب باشد . اگر تمام ساقه داخل آب قرار گیرد ، ریشه تمام سطح ساقه را می پوشاند و این از زیبایی گیاه می کاهد.
برای نگهداری بامبو در آب معمولی ابتدا می باید حدود دو ساعت آب را کنار بگذارید تا کلر آن کاملاّ از بین برود ، زیرا کلر آب باعث زرد شدن گیاهان سبز می شود . پس از گذشت مدت زمان یاد شده بامبو را در آن قرار دهید .
لازم به یادآوریست که هر ۱۵ الی ۲۰ روز یک بار باید آب گیاه بامبو را عوض کرد . بامبو ، املاح موجود در آب را جذب و به این ترتیب رشد می کند . با تعویض آب ، املاح مورد نیاز در اختیار گیاه قرار می گیرد و در نتیجه ، رشد سریع تر را شاهد خواهید بود.
یاد آور می شویم هرگز نباید از آب معدنی برای نگهداری بامبو استفاده شود ، زیرا آب معدنی دارای فلوئر است و وجود این ماده باعث زرد شدن گیاهان سبز می شود .
خاک ژله ای : به منظور نگهداری گیاه بامبو در خاک ژله ای ابتدا باید بامبو را در آب قرار داد تا ریشه کند . حدودا دو ماه ونیم پس از آنکه بامبو به ریشه نشست می توان آن را داخل خاک های ژله ای قرار داد . در زمان هایی که قصد تعویض یا شارژ خاک ژله ای را داشتید ، بامبو را داخل آب نگهداری کنید . لازم به ذکر است در این روش نگهداری ، املاح مورد نیاز بامبو از طریق خاک ژله ای تامین می شود .
کاشت بامبو در خاک : گیاه بامبو فقط در خاک های مخصوص می تواند به زندگی ادامه دهد . از خصوصیات این نوع خاک ها ، قابلیت نگهداری آب به مدت طولانی را می توان نام برد . رشد بامبو در این خاک ها افزایش می یابد. بامبو ، گیاهی است که در رطوبت ۷۰ درصد در جنوب شرقی آسیا رشد می کند ، اما با دمای معمولی داخل اتاق نیز سازگاری دارد ، البته اگر قصد رسیدگی بیشتر و بهتر از این گیاه را دارید می توانید در زمان های مختلف ، برگ های گیاه را با آب پاش مرطوب کنید .
بامبو ، گیاهی است که هم از طریق ریشه و هم از طریق برگ تغذیه می کند . با پاشیدن آب روی آن در واقع شما به دو روش ، مواد غذایی را به گیاه تزریق کرده اید ؛ البته اگر می خواهید گیاه شما رشد بهتری داشته باشد ، می توانید از قطره های تقویتی یا اسپری تغذیه استفاده کنید .

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: چهار شنبه 18 بهمن 1391برچسب:بامبو, | موضوع: <-PostCategory-> |

طراحی گلخانه خانگی در کمترین ابعاد با بهره وری بالا

کاراموزان و علاقمندانی که مایلند نسبت به احداث گلخانه خانگی اقدام نمایند برای دریافت فیلمها و همچنین مشاوره در جهت احداث  از طریق ایمیل اطلاع دهند یا در بخش نظرات درخواست خود را ذکر نمایند.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:گلخانه خانگی, | موضوع: <-PostCategory-> |

طرز تهیه ترشی قارچ

مواد مورد نیاز:
قارچ ورقه شده و زیتون بدون هسته: از هر کدام دو پیمانه
موسیر: نصف پیمانه
سیر: نصف پیمانه
نمک: به مقدار لازم
فلفل سبز: چهار عدد
پودر کاری: یک قاشق غذاخوری
پودر انبه:  چهار قاشق غذاخوری
روغن زیتون: پنج قاشق غذاخوری
سرکه: به مقدار لازم
فلفل سیاه و زردچوبه: از هر کدام یک قاشق چای‌خوری
طرز آماده سازی:
برای تهیه این ترشی خوشمزه تمام مواد را با هم مخلوط کرده و سرکه را تا جایی اضافه می‌کنیم که روی مواد را بپوشاند.  بعد از یک هفته ترشی ما آماده می‌باشد.
 تذکر: این ترشی را در جای خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

نويسنده: مهندس امیر شهبازی | تاريخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:ترشی قارچ , | موضوع: <-PostCategory-> |